Zapisz w garażu
Stwórz nowy garaż

Płyny hamulcowe do motocykli

( ilość produktów: 15 )

Układ hamulcowy zdecydowanie należy do najważniejszych układów we wszystkich pojazdach poruszających się po drogach, co oczywiście dotyczy również jednośladów. Zdecydowanie powinno się więc dbać o jego stan oraz regularnie sprawdzać wszystkie jego elementy, gdyż od tego zależy bezpieczeństwo nie tylko własne, ale też wszystkich uczestników ruchu. Za poprawne funkcjonowanie całego układu nie odpowiadają bowiem wyłącznie klocki czy też tarcze hamulcowe. Niezbędny jest również płyn, gdyż od tego często niepozornego preparatu może zależeć Twoje zdrowie, a nawet życie.

Płyn hamulcowy do motocykla ? do czego służy?

Bardzo wielu entuzjastów jazdy na dwóch kółkach zapomina o tym, że płyn hamulcowy motocyklowy jest niezwykle istotny, co przekłada się na częstość jego wymiany czy też uzupełnianie. Warto jednak zaznaczyć, że zużywa się on bardzo szybko, przez co jego niedobór może spowodować gorsze działanie całego układu. Jak wiadomo od szybkości reakcji na drodze bardzo często może zależeć życie, więc przynajmniej z tego względu należy mieć to na uwadze. Płyn hamulcowy do motocykli nie tylko bowiem zabezpiecza podzespoły całego układu, wydłuża żywotność wszystkich jego elementów, ale przede wszystkim wpływa na przed chwilą wspomnianą szybkość reakcji, jakości zatrzymywania się czy też wyczucia klamki hamulca. Do jego roli należy również zabezpieczenie przed powstawaniem koła parowego.

Jaki płyn hamulcowy do motocykla?

Na rynku istnieje kilka rodzajów tego produktu, lecz obecnie najbardziej podstawowym jest Dot 4, który stosowany jest we wszystkich nowoczesnych układach hamulcowych jednośladów. Zawiera on estry boranowe, wpływające na poprawę absorpcji wody, co umożliwia obniżenie temperatury Dot 4 znacznie szybciej niż to miało miejsce chociażby w poprzedniej generacji chemii motocyklowej. Ponadto możemy wyróżnić Dot 5 (przeznaczony do Harleyów-Davidsonów oraz jednośladów o podwyższonej odporności na absorpcję wilgoci), a także Dot 5.1 (wyższy próg wrzenia, niższa lepkość) stosowany w sportowych modelach.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel