Płyny do chłodnic motocyklowych
( ilość produktów: 15 )Prawdopodobnie najbardziej niedoceniany preparat w jednośladzie. Płyn chłodniczy do motocykla to dla wielu entuzjastów jazdy na dwóch kółkach niepotrzebna fanaberia, bez której można by się obyć. Nic jednak bardziej mylnego, gdyż właśnie od jego właściwości zależy efektywność pracy jednostki napędowej. Wysokiej jakości preparaty charakteryzują się wysoką zdolnością do odprowadzania ciepła z newralgicznych oraz termicznie obciążonych miejsc silnika. Ponadto pozwala utrzymać temperaturę jednostki napędowej na poziomie, który nie zaburza jej normalnego funkcjonowania. Należy również podkreślić, że w okresie zimowym brak jego wymiany może skutkować poważną awarią jednośladu ze względu na to, iż ciecz może zamarznąć.
Płyn chłodniczy do motocykli należy wymieniać regularnie
Na rynku istnieje kilka rodzajów tego preparatu. W zależności od posiadanych właściwości oraz stworzenia w danej technologii należy go wymieniać co dwa lub cztery lata. Płyn do chłodnic motocyklowych wykonany w technologii krzemianowej IAT o kolorze niebieskim lub zielonym powinno się poddawać wymianie co dwa lata. Z kolei jego odpowiednik nieposiadający krzemianu barwiony na różowo lub czerwono należy zastępować, co 3 lub 4 lata.
Jaki płyn chłodniczy do motocykla?
Decydując się na wybór odpowiedniego preparatu, należy przede wszystkim mieć na uwadze jego właściwości. Ma on bowiem zapewnić odpowiednią pracę silnika, która nie zostanie niczym niezakłócona. Powinien również chronić cały układ przed zamarznięciem podczas zimy. Warto również wspomnieć, że dzięki obecności w składzie glikolu temperatura zamarzania preparatu jest znacznie niższa niż woda, gdyż stan krzepnięcia występuje przy temperaturze ?35 stopni Celsjusza. Oczywiście są środki, które posiadają również jeszcze niższą wartość tego parametru, dochodzącą nawet do ?40 stopni Celsjusza. Płyn chłodniczy motocyklowy powinien również posiadać w swoim składzie substancje zapobiegające korozji, co pozwoli na dłuższe użytkowanie poszczególnych podzespołów i nie będzie konieczności ich wymiany.